Fotografieweblog Redmer van der Meer

Foto's variërend van een zonsondergang tot een schip in de hoogste golven, vanuit kikvorsperspectief of vogelperspectief, zwart-wit of kleurrijk; Neem een kijkje in de fotografie van Golven op zee.


|- Home - Contact - FAQ -|

zondag 23 september 2012

Vermaak in Noorwegen, Mountanbiken, excursie en vissen in het fjord!

De week na de cabin trip verliep rustig, colleges volgen en excercises maken. Donderdagavond was een mooie avond en ik besloot richting het grote meer ten zuidoosten van Trondheim te mountainbiken. Daar was een soort schiereiland, waar ik heerlijk over heb gefiets. Terug werd het donker en stond de maan net boven het fjord, een prachtgezicht. --De route--

Ook zondags maar weer een mountainbiketrip gedaan met Emiel. We gingen ditkeer richting het zuid-zuidoosten. Helaas wilde ik op den duur te snel fietsen en vloog ik uit de bocht. Ik ging rechtdoor richting een weiland. Mijn voorwiel is waarschijnlijk in een greppel terechtgekomen, waarna ik van de fiets af vloog en met een koprol of iets dergelijks op mijn rug terecht ben gekomen in het weiland. Aangezien in mijn rugtas mijn camera zat, heeft mijn camera me in mijn rug geboord en had ik flinke rugpijn! Na een tijdje rust konden we gelukkig ons weg naar huis vervolgen, maar ik had nog lang last van mijn rug! --De route--

De week daarna begon met een rustige maandag. Maar de dinsdag bleek er een excursie naar de dichtstbijzijnde werf te zijn, waar ze ook nog eens een veerboot afbouwen. Maar snel opgegeven dus. Dinsdagochtend om 9.00 vertrokken met de bus vanaf de faculteit. De werf was in Fosen, aan de andere kant van het fjord. Dit betekende dat we met de pont/veerboot naar de overkant moesten. Weer een vinkje bij een van de dingen te doen in Noorwegen. Bij de werf was een offshoreschip bijna klaar, ze waren bezig met stabiliteitsproeven en dus lag het schip onder een helling. Een week later zou het schip op proefvaart gaan. Wat voor mij het leukste was, was de cruiseferry (luxe veerboot) die in het dok lag om afgebouwd te worden. Het casco is gebouwd in Gdansk, Polen met dieselmotoren er al in. Toen de cascobouw vertraging opliep, heeft Fjordline (toekomstig eigenaar) direct maar besloten om het schip om te bouwen tot volledige LNG-veerboot. Dit betekent dus dat de gloednieuwe motoren er weer uit moeten! Bij de werf kregen we ook nog een presentatie en een goed verzorgde lunch en daarna gingen we weer met de bus terug naar huis.

De dag was nog niet voorbij want er stond ook nog een vistrip gepland met het bootje van de studievereniging van maritiem, Manhullet. Om 5 uur zijn we de haven uitgevaren en eerst naar een visplaats gegaan tegen Bymarka aan. Hier vingen we twee vissen, waarvan 1 terug moest in zee. Toen zijn we boven Munkholmen gaan vissen en na een tijdje beten de vissen sneller dan we konden ophalen. We vingen in totaal 26 vissen met 6 man! Geweldig! De volgende dag hebben we een ware visparty gehouden om een flink gat te slaan in die visvoorraad. Heerlijk was het, we hadden Makreel, Koolvis en Kabeljauw gevangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten