Fotografieweblog Redmer van der Meer

Foto's variërend van een zonsondergang tot een schip in de hoogste golven, vanuit kikvorsperspectief of vogelperspectief, zwart-wit of kleurrijk; Neem een kijkje in de fotografie van Golven op zee.


|- Home - Contact - FAQ -|

zaterdag 11 augustus 2012

Trondheim Noorwegen! Halfjaar study abroad

Vorige week zaterdag laatste werkdag bij Plezant gehad op Vlieland.....
De zondags nog een dag heerlijk van Vlieland kunnen genieten....
Afgelopen week nog 5 uren rijles, met de fiets naar Ljouwert elke keer...
Dinsdags en woensdag op Terschelling gekeken..
Gisteren mijn rijbewijs gehaald.

En na nog heel wat regelwerk de afgelopen maanden, ben ik vanochtend om 9.30 op het vliegtuig gestapt naar Trondheim om 4,5 maand, tot de kerst, te studeren. Ik ga hier beginnen aan mijn master Ship Design, waar deze uitwisseling met de NTNU in Noorwegen een onderdeel van is. Ik 'moest' dus hier naar Noorwegen of ik had een andere master moeten kiezen.

Ik vloog met KLM met een Embraer 190. Stoeltjes niet helemaal fijn voor een lange rug, maar genoeg beenruimte. In de 2 uren vluchttijd kregen we een broodje en twee keer wat te drinken van KLM, keurig! Ook nog even heerlijk van boven naar heel Vlieland kunnen kijken, zowat het enige stuk van Nederland wat niet bewolkt was, hoe herkenbaar! In Zuid-Noorwegen was het nog stralend mooi weer, maar verderop bij Trondheim werd het heel bewolkt.

Na het landen op het vliegveld moest ik naar de huisvestingsorganisatie 'Sit Bolig' op de campus in Moholt zien te komen. Er stond een mooie bus voor het kleine vliegveld van Trondheim te wachten, maar tegen de tijd dat ik klaar was om in de bus te stappen, was die bus weg gereden. Dat werd wachten op de volgende bus, die helaas niet kwam. Gelukkig is er toen een taxi geregeld op de kosten van de busmaatschappij, hoera! Bij de Sit Bolig mijn sleutel afgehaald en vanaf daar was het 300 meter lopen naar mijn kamer. Het zit in een studentenblok waar er hier vele dezelfden van staan.

Tot de kerst zal ik hier mijn belevenissen een beetje bijhouden met wat foto's erbij. Hopelijk heb ik ook nog wat tijd over om weer wat foto's van de afgelopen maanden in Nederland en van de vakantie in Tsjechië hierop te zetten!

Groetjes aan iedereen en als er iemand langs wil komen, laat het maar weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten