Fotografieweblog Redmer van der Meer

Foto's variërend van een zonsondergang tot een schip in de hoogste golven, vanuit kikvorsperspectief of vogelperspectief, zwart-wit of kleurrijk; Neem een kijkje in de fotografie van Golven op zee.

|- Home - Contact - FAQ -|

donderdag 27 september 2012

De 2e en zeker niet de laatste cabin trip

Het ontbreekt me hier in Noorwegen nog steeds niet aan vrije tijd, dus moeten we maar wat verzinnen om de weekenden door te komen. Aangezien de vorige cabin trip goed was bevallen, hebben we er weer een gepland.

Dit keer naar een hut die ons eerder werd aanbevelen door een van de gidsen bij het hiken in de introductieweek. De hut waar we heen gingen heette Holvassgamma en ligt aan de andere kant van het fjord. Dit betekent met de bus op de ferry naar de overkant van het fjord. Aanvankelijk zouden we alleen zaterdagnacht gaan, maar de bussen bleken niet op een geschikte tijd te gaan, dus besloten we vrijdagmiddag weg te gaan. Rond 18.00 zouden we beginnen met een tocht van 4 uren. Dit betekent het laatste uur door het donker lopen.

We begonnen vanaf de weg direct offroad door het bos richting een soort rug van een berg. Het begon alleen steeds harder te regenen met de harde wind in onze rug. De tocht was lang, maar het was doorlopen om zo weinig mogelijk door het donker te lopen. Langzaam werd het echter toch donker en het laatste stuk voor een meer gingen we door het donker met hoofdlampjes op ons hoofd. vlak voor het meer, dat we over moesten steken kwamen we een cabin tegen met licht, maar we liepen door om met een van de bootjes die bij onze cabin hoorde de rivier over te steken. Nadat het bootje paraat was en we gingen varen, kwamen we eerst op een eiland terecht, dus moesten we weer verder varen. Uiteindelijk arriveerden we doornat geregend in de cabin. Snel de kachel opgestookt, kleren uitgehangen en na een borrel zijn we gaan slapen.

De volgende ochtend begon de dag met een ontbijt. Totdat er ineens mensen aan de deur kwamen! Dit waren de anderen die de cabin ook gereserveerd hadden (zoals we wisten), dus dat betekende gezelligheid! Na het eten van pannekoeken zijn we gaan vissen en ik ving een dikke forel! Die avond betekende dat een maal van forel en spaghetti. 's Avonds samen met de anderen in de cabin gezellig gezeten en na een goede nachtrust vertrokken we zondags vroeg om de bus te kunnen halen, maar daarvoor nog te kunnen vissen. Toen we eenmaal een goede plek hadden, kon ik letterlijk de ene na de andere forel bovenhalen, ik had er denk ik wel 8 achter elkaar! Toen het tijd begon te worden om de bus te halen, zijn we gaan lopen over de bergen. Een iets andere route dan de heenreis, maar een hele mooie route! Het zonnetje kwam er zelfs nog even bij, heerlijk! Proast! Eenmaal in de bus begonnen we aardig in te kakken en toen ik thuis was, was ik wel weer moe! Maar het was weer een prachtige cabintrip naar een prachtige cabin!

De week na de cabin trip betekende weer hard aan school te werken, zodat de vrijdagmiddag weer ontspanning kon zijn. We gingen weer vissen in het fjord. Nu vingen we vooral koolvis en geen makreel, maar het waren wel grote, dikke vissen. Maarten en ik vingen beide zelfs nog een echt grote; dik 50 centimeter en zo'n 3 kilo! Die van Maarten was het grootst en dikst :). Na het vissen weer een prachtig avondmaal gemaakt van de vis, jummie!

Aangezien de weerberichten voor het weekend goed waren, ging ik zondagochtend fotos maken in het centrum van Trondheim. Ook even gekeken bij de/het aankomst/vertrek van de Hurtigruten-veerboot (die gaat de hele Noorse kust langs).